Tullenor!

 



Dagens lille oppdatering på telefon- og nettfronten:

 

Onsdag kveld var vi plutselig uten nettforbindelse. Slett ikke uvanlig, og svaret på feilsøkingen ble "serveren er nede". Absolutt ikke uvanlig det heller.  :o(

 

Tidlig torsdag morgen skulle jeg ringe til tannlegen. Ingen summetone.  Full fart ned til mamma i etasjen under for å sjekke. Hennes telefon virket den. Og vi har samme telefonledning inn til huset.

 

Ringte 05000 og tastet meg gjennom mange valg før jeg kom til en kvinnelig kundebehandler.

 

Jeg: -"Jeg ringer fordi telefonlinjen min er død. Jeg har ikke internettforbindelse eller summetone på fasttelefonen min."

 

Damen: -"Er det den telefonen du ringer fra?"

 

Jeg: -"Nei."

 

stille et par sekunder

 

Damen: -"Eh, et øyeblikk...."

 

Klikk. Opptattsignal. Jeg venter noen minutter. Ingenting skjer, og til slutt legger jeg på og ringer på nytt igjen. Denne gangen ender jeg hos en mann med trønderdialekt. Jeg forteller om mitt første forsøk på å få hjelp, og han ler litt beklemt. En smule pinlig med Tullenor-ansatte som tror man kan ringe fra telefoner uten summetone og som ikke klarer å sette over uten å bryte forbindelsen. For sikkerhets skyld forklarer jeg at jeg ringer fra min mors telefon i samme hus.

 

Denne kundebehandlerer viser seg å være rimelig oppegående, og jeg får en liste over ting jeg kan prøve selv. Full fart opp for å trekke ut og bytte om på ledninger og kontakter. Ingenting hjelper, så da ringer jeg for tredje gang. Ny mann, denne gangen en jovial nordlending. Jeg ramser opp det jeg har gjort, og han mener at da har jeg jo prøvd alt. Men linjen vår er helt i orden så dette var jo rart. Hmmm. Han skal gjøre noen tester.

 

Mens han driver og venter på testresultatene oppdager han at vi har internettabonnement fra en annen leverandør. Har jeg ikke lyst til å bytte til Tullenor, de har MYE bedre hastighet. Jeg minner ham på at for tiden har jeg ikke engang har summetone, så det er muligens ikke rette tidspunktet å selge meg noen som helst ekstratjenester. Han slår øyeblikkelig over til et meget formelt bokmål, konstaterer at det visst er noe galt med linjen likevel og at det i følge en eller annen Tullenor-garanti skal bli utbedret innen klokken 20.00 påfølgende dag. Jeg skal få et referansenummer tilsendt på mobilen min for framtidige henvendelser om saken.

 

Jeg får selvsagt ingen SMS. Men sent torsdag kveld virker plutselig alt igjen. Vi var forberedt på nok et døgn uten forbindelse, så gleden er stor. Tenk at de klarte det såpass raskt!

 

Fredag morgen klokken 8.00: En mann ringer og presenterer seg som mumle-mumle. (eller noe lignende) Omsider kommer det fram at han ringer fra Tullenor og har fått beskjed om at telefonen vår ikke virker.

 

-"Jammen - eh - fikset ikke dere den i går da?"

 

Nei, det kan han ikke se at de har gjort. Han fikk nettopp beskjed om at det var noe galt med linjen han.

 

-"Den virker i alle fall nå", kan jeg opplyse om. (Det burde han vel faktisk klare å finne ut selv da. ) Mannen benekter at de har gjort noe som helst for å reparere forbindelesen, og han ANER ikke hva som kan ha skjedd.

 

Nuvel. Alt virker sånn noenlunde nå, selv om nettforbindelsen fortsatt er treg. Og å bytte til Tullenors MYE raskere versjon frister i grunnen ikke så veldig. Så da får vi vel se hva som skjer videre da. Enn så lenge er jeg her i alle fall. :o)

 

God helg!

 

 

 


Kommentarer:
Postet av: Marit

Hehe... Angrer ikke så veldig på at jeg byttet til Altibox, nei.. ;-)

16.10.2010 @ 11:10
URL: http://hobbydagbok.poppyfield.net
Postet av: Merete

Hohoho! Hva, frister det ikke å oppgradere? Hahahaha!

Postet av: abbehope

Dette hørtes kjent ut! hihi... Det er en GOD grunn til at jeg har minst mulig kontakt med dem, sist runde var da jeg planla å legge inn telefonlinje i huset, og hadde en lengre diskusjon om montøren hadde vært her eller ikke... Siden jeg satt på kjøkkenet rett innenfor inngangsdøra i hele tidsintervallet der montøren skulle komme, uten å høre eller se noen, så må det ha vært en veldig liten og stillferdig montør som ikke slapp inn... *sukk*

16.10.2010 @ 12:25
URL: http://strikkegal.blogspot.com
Postet av: Trulte

Hehe, må bare le. Du skriver så godt.

Alle har vi vel en historie om Tullenor og her er vår:

(Vi hadde Tullenor i Norge, og hadde ingen problemer så lenge vi bodde der, men da Rainwolf (det sto på han) flyttet til Sverige...ble det surr i hode på Tullemor. Vi sendte flyttemelding, og snakket med Tullenor, og fikk skriftlig tilbakemelding om at alt var ok. Etter ca 6 mnd i Sverige fikk han rettsliginkasso om en regning fra Tullenor....Heldigvis hadde hadde vi orden i sysakene, og den ble ordnet raskt. Vi fikk til og med en unnskyldning både fra Tullenor og Inkassofirmaet. Men om vi velger Tullenor når vi nå snart flytter tilbake til Norge igjen er en annen sak.)

16.10.2010 @ 12:47
URL: http://trulte.blogspot.com
Postet av: Greta

Trodde at tullenor var blitt bedre eg. vi har dei ikkje men hadde dem for en del år siden og eg måtte virkelig ta frem den strenge stemmen når eg ringte og skulle ordne opp. får håpe alt forblir ok nå da. fortsatt fin helg

16.10.2010 @ 14:39
URL: http://gretashbby.blogg.no
Postet av: Tika

Høres ut som Canal Digital det der. Vi har internett og TV gjennom dem, og hele september gikk med til å ringe og klage på manglende linjer. Til slutt ble vi så sure at vi forlangte kompensasjon for manglende internett, og to dager senere fikk vi mail...der det stod at vi for en billig penge kunne oppgradere linja til en enda raskere. Hallo lissom, de klarer ikke å levere den langsomme, så hvorfor skal de greie den kjappe??

Så var det TVen. Vi er nå på dekoder nummer fire i løpet av ett år. Nå ser det ut til at denne svikter på samme måte som de tre første. Løsninga til Canal Digital: Vi kan få kjøpe en ny og bedre utgave for bare 1999kr. Ehh, dersom de ikke greide å levere godt nok sist, hvorfor skal vi betale enda mer for å få levert noe nytt?

16.10.2010 @ 17:54
URL: http://tikasverden.blogspot.no
Postet av: lise

Jeg lo ikke en eneste gang. *humre*

Får håpe det blir lenge til neste gang!

16.10.2010 @ 19:58
URL: http://www.lises.net/blogg
Postet av: ems:-)

Du kan få sagt det, og de tippehønene dine er virkelig herlige...

16.10.2010 @ 22:42
URL: http://strikkespinn.wordpress.com
Postet av:

jeg HATER tullenor,vi har det bare tull med di vi å:( å er det ikke noe nett hjem så betyr det ingen blogging og det igjen betyr sur daria:)

hihi

ha en fortsatt fin helg!!!

17.10.2010 @ 01:43
URL: http://www.denlillerose.blogspot.com
Postet av: medina

Stikker innom for å ønske deg en fin Søndag:) Her lå sneen tykk på fredag.Såkom regnet på lørdag og den rent vekk. Nå er det bare vått og trist.

17.10.2010 @ 08:36
Postet av: Gina-Karethe

Utrolig moro skrevet. Dettte minner så utrolig mye om hvordan vi driver med vår nett forbindelse for tiden. Her er nettet like ustabilt så man veit ikke om man har nett noen timer etter man har lagt fra seg pc.

17.10.2010 @ 22:47
URL: http://angelordream.blogspot.com
Postet av: Tittei

Det er så fint når de spør om det er den telefonen du ringer fra... da trenger man ikke lure på hvorfor ting går tregt engang.

Vi har NextGenTel, og er fornøyd med det.

20.10.2010 @ 13:24
URL: http://www.tittei.net

Skriv en ny kommentar:

Navn
Husk meg ?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits